8 טיפים בטיפוגרפיה שיגדילו לכם מכירות באתר.

fancycrave-307432-unsplash

טיפוגרפיה היא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו
אפשר לראות אותה בספרים,
מגזינים, אתרי אינטרנט,
עולם הפרסום לא היה מתקיים בלעדיה
ואנו רואים אותה סביבנו
בצורות שונות ומגוונות.

טיפוגרפיה (Typography)

היא האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב טקסט 
כך שיהיה נגיש וקריא ועם זאת אסתטי או משקף מסר מסוים. (ויקיפדיה)

כאשר אתם בונים אתר אינטרנט, דף נחיתהאו דף מכירה,
 הניראות של התוכן חשובה בדיוק כמו מה שכתוב בו.
בהרבה מהמקרים העין של הגולש תקבל את ההחלטה לבדה,
 לקרוא את התוכן, רק את חלקו או שהיא אפילו לא תתאמץ להתחיל
הסטטיסטיקה אומרת שלוקח לגולשים 3 שניות בממוצע בכדי להחליט

 האם להשאר בדף אליו הגיעו או לצאת ממנו ולהמשיך הלאה.
אחרי שהשקעתם זמן בכתיבת התוכן והזרמתם תנועה לאתר,
התוכן צריך גם לעניין את הצופים ולגרום להם להשקיע את זמנם בקריאה שלו,
על מנת שהם יגיעו גם  לחלק של קנית המוצר  או השימוש בשירות שלכם.
לכן ישנם מספר קווים טיפוגרפיים מנחים שכדאי שתכירו..

1 היררכיה טיפוגרפית.

כשמתחילים לכתוב מאמר, כתבה או תוכן שיווקיים
היררכיה טיפוגרפית היא הבסיס לתוכן קריא ומזמין
ההיררכיה מנווטת את הצופים היכן להתחיל לקרוא,
 מה ממשיכים לקרוא הלאה ומה הפעולה שעליהם לבצע,
 האם זה להשאיר פרטי מייל לקבלת ניוזלטר, יצירת קשר או ביצוע רכישה. 
היא מגדירה סוגים שונים של אינפורמציה וגם עוזרת להבליט את החלקים והמסרים
החשובים ביותר בטקסט. כל זאת נעשה באמצעות שימוש בצבע,
ניגודיות, צורה, מיקום, גודל וסגנון גופן

 

2 גופן (פונט).

הסגנון וגודל הגופן תופסים תפקיד מרכזי בהעברת המסרים.
לגופן יש משקל רב ובהרבה מהמקרים הוא עוזר לכותרת להיראות יותר מושכת.
הוא יגדיר האם גוף הטקסט נח וקריא והאם הקריאה לפעולה ברורה מספיק.
כאשר כותבים מאמר או תוכן שיווקיים המטרה בסופו של דב
היא לגרום לקוראים לבצע פעולה מסויימת,
לרוב המטרות הן איסוף לידים חדשים או ביצוע רכישה.
כדי לעשות הבדלה בין הכותרת, גוף הטקס והקריאה לפעולה,
יש לתת לכל אחד מהם גופן שונה.
הגודל המומלץ לטקסט רץ ומה שתראו במרבית האתרים בישראל נא בין 14px-18px.
בחירת גודל הגופן תלויה בסגנון שלו  ובמכשיר ממנו קוראים
 מכיוון שכמות המילים לשורה תיהיה שונה בין הסגנונות גם אם הגודל שלהם הוא זהה
16 פיקסל זה הגודל האידיאלי לטקסט.

ישנם שני סוגי פונטים עיקריים:

  • serif – פונט בעל עיטור בקצוות, האותה נראית כאילו נכתבה בדיו או מכחול.
  • sans serif – סאנס משמעותה בצרפתית היא "ללא", אותיות חלקות ללא עיטור, אותיות דפוס.

הסאנס סריף מתאים יותר למחשבים טאבלטים ומובייל
כאשר מדובר באתרים בשפה העברית.
ולעומת זאת כאשר מדובר באתרים באנגלית,
אם נתייחס למחקר שנעשה ע"י Smashing Magazine
שניתח דפוסים של גופנים בלמעלה מ 50 אתרים מובילים נגלה ש:
ישנו ניצחון מוחץ לפונט הסריפי
אך נעשו יותר ויותר שימושים בכותרות מסוג סאנס סריף,
אל תחששו להשתמש בשניהם יחד, לפעמים הם יכולים להחמיא אחד לשני
הפונט הכי שימושי נקרא אריאל תוכלו למצוא אותו בהרבה אתרים
והוא נחשב מאוד קלאסי
לכן אם תרצו לגוון, אתם יכולים להשתמש בפונטים בעברית כמו:

Alef
open sans hebrew
Noto Sans Hebrew
assistant

חשוב לדעת! לפונטים מסויימים יש זכויות יוצרים משלהם
ושימוש מסחרי בהם לרוב הוא בתשלום או בבקשה אישית.
לכן בתור התחלה, רצוי להשתמש בפונטים חינמיים מתוך הרשימה של גוגל פונטים,
או באלו שיש לוורדפרס להציע.

 נסו להימנע מאריאל ולהיות מיוחדים
רצוי לא להעמיס את הדף בהרבה פונטים כאשר שתי משפחות הן די והותר
ובנוסף, תנסו לשאול את עצמכם האם הפונטים  שלכם דומים מידי או דומים מספיק? ואז תבחרו

טיפוגרפיה היא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו
אפשר לראות אותה בספרים,
מגזינים, אתרי אינטרנט,
עולם הפרסום לא היה מתקיים בלעדיה
ואנו רואים אותה סביבנו
בצורות שונות ומגוונות.

טיפוגרפיה (Typography)

היא האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב טקסט 
כך שיהיה נגיש וקריא ועם זאת אסתטי או משקף מסר מסוים. (ויקיפדיה)

כאשר אתם בונים אתר אינטרנט, דף נחיתה
או דף מכירה, הניראות של התוכן חשובה בדיוק
כמו מה שכתוב בו.
בהרבה מהמקרים העין של הגולש תקבל את ההחלטה לבדה, לקרוא את התוכן, רק את חלקו
 או שהיא אפילו לא תתאמץ להתחיל
הסטטיסטיקה אומרת שלוקח לגולשים 3 שניות בממוצע בכדי להחליט האם להשאר בדף אליו הגיעו או לצאת ממנו ולהמשיך הלאה.

אחרי שהשקעתם זמן בכתיבת התוכן
והזרמתם תנועה לאתר,
התוכן צריך גם לעניין את הצופים ולגרום להם להשקיע את זמנם בקריאה שלו,
על מנת שהם יגיעו גם  לחלק של קנית המוצר 
או השימוש בשירות שלכם.
לכן ישנם מספר קווים טיפוגרפיים מנחים
 שכדאי שתכירו..

1 היררכיה טיפוגרפית.

כשמתחילים לכתוב מאמר, כתבה או תוכן שיווקיים
היררכיה טיפוגרפית היא הבסיס לתוכן קריא ומזמין
ההיררכיה מנווטת את הצופים היכן להתחיל לקרוא, מה ממשיכים לקרוא הלאה ומה הפעולה שעליהם לבצע, האם זה להשאיר פרטי מייל לקבלת ניוזלטר, יצירת קשר או ביצוע רכישה. 

היא מגדירה סוגים שונים של אינפורמציה
וגם עוזרת להבליט את החלקים והמסרים
החשובים ביותר בטקסט.
כל זאת נעשה באמצעות שימוש בצבע, ניגודיות,
צורה, מיקום, גודל וסגנון גופן

2 גופן (פונט).

הסגנון וגודל הגופן תופסים תפקיד מרכזי
בהעברת המסרים.
לגופן יש משקל רב ובהרבה מהמקרים הוא עוזר לכותרת להיראות יותר מושכת.
הוא יגדיר האם גוף הטקסט נח וקריא
והאם הקריאה לפעולה ברורה מספיק.
כאשר כותבים מאמר או תוכן שיווקיים המטרה בסופו של דבר היא לגרום לקוראים
לבצע פעולה מסויימת,
לרוב המטרות הן איסוף לידים חדשים
או ביצוע רכישה.
כדי לעשות הבדלה בין הכותרת, גוף הטקס והקריאה לפעולה, יש לתת לכל אחד מהם
גודל גופן שונה.
הגודל המומלץ לטקסט רץ ומה שתראו במרבית האתרים בישראל נא בין 14px-18px.
בחירת גודל הגופן תלויה בסגנון שלו מכיוון שכמות המילים לשורה תיהיה שונה בין סגנונות הגופנים
גם אם הגודל שלהם יהיה זהה.
16px זה הגודל האידיאלי לטקסט.

ישנם שני סוגי פונטים עיקריים

  • serif – פונט בעל עיטור בקצוות, האותה נראית כאילו נכתבה בדיו או מכחול.
  • sans serif – סאנס בצרפתית משמעותה "ללא", אותיות חלקות ללא עיטור, אותיות דפוס.

הסאנס סריף מתאים יותר למחשבים
טאבלטים ומובייל כאשר מדובר
באתרים בשפה העברית.
ולעומת זאת כאשר מדובר באתרים באנגלית,
אם נתייחס למחקר שנעשה ע"י
"Smashing Magazine"
שניתח דפוסים של גופנים בלמעלה מ 50
אתרים מובילים נגלה ש:
ישנו ניצחון מוחץ לפונט הסריפי
אך נעשו יותר ויותר שימושים בכותרות
מסוג סאנס סריף,
אל תחששו להשתמש בשניהם יחד,
לפעמים הם יכולים להחמיא אחד לשני
הפונט הכי שימושי נקרא אריאל תוכלו למצוא אותו בהרבה אתרים הוא נחשב מאוד קלאסי
לכן אם תרצו לגוון, אתם יכולים
להשתמש בפונטים בעברית כמו:

Alef
open sans hebrew
Noto Sans Hebrew
assistant

חשוב לדעת! לפונטים מסויימים יש
זכויות יוצרים משלהם
ושימוש מסחרי בהם לרוב הוא
בתשלום או בבקשה אישית.
לכן בתור התחלה, רצוי להשתמש בפונטים
חינמיים מתוך הרשימה של גוגל פונטים,
או באלו שיש לוורדפרס להציע.

נסו להימנע מאריאל ולהיות מיוחדים
רצוי לא להעמיס את הדף בהרבה פונטים כאשר שתי משפחות הן די והותר
ובנוסף, תנסו לשאול את עצמכם האם הפונטים  שלכם דומים מידי או דומים מספיק? ואז תבחרו

3 כותרת.

הכותרת היא כמו האופי של התוכן שלכם
והטיפוגרפיה של הכותרת משפיעה על התדמית של המוצר או השירות שאתם מציעים.
מנועי חיפוש אוהבים אותן ולפעמים הן מעצבנות את פייסבוק
תחשבו לרגע על הגולשים כאשר הם מגיעים לאתר שלכם מה הרושם שנוצר אצלם?
לפונטים יש אישיוּיוֹת מגוונות וסוגים שונים של פונטים משפיעים בצורה שונה על אנשים
לכן תדעו מי קהל היעד שלכם ומה הרגש שאתם מעוניינים לעורר אצלו כאשר
אתם בוחרים פונט לכותרת

לפי מחקר של 'הניו יורק טיימס' שנעשה על למעלה מ-40,000 איש,
ישנם פונטים מסויימים שנתפשים כאמינים יותר

.
תשמרו על עקביות, אם החלטתם שהכותרת הראשית תהיה בפונט Alef
בגודל 18 פיקסל בצבע סגול
והכותרת המשנית בפונט open sans hebrew בגודל 14 פיקסל בצבע שחור,
אז השתדלו שכל הכותרות באתר יהיו זהות מבחינת הניראות שלהן,
זה שומר על שפה אחידה וכך יהיה קל יותר לגולשים להתמצא באתר או בדף המכירה שלכם,
זה גם עוזר ליצור מותג רציף ולהגביר מודעות כדי שיזכרו אתכם בפעם הבאה.

מבחינת הגודל של הכותרת כדאי לנסות גדלים שונים
עד שמגיעים לגודל שמושך את תשומת הלב אותה תרצו להשיג.
בנוסף כדאי שהכותרת תיהיה ממוקדת, קולעת למטרה, שיווקית וקוראת לפעולה.

3 כותרת.

הכותרת היא כמו האופי של התוכן שלכם
והטיפוגרפיה של הכותרת משפיעה על התדמית של המוצר או השירות שאתם מציעים.
מנועי חיפוש אוהבים אותן
ולפעמים הן מעצבנות את פייסבוק.
תחשבו לרגע על הגולשים כאשר הם
מגיעים לאתר שלכם
מה הרושם שנוצר אצלם?.
לפונטים יש אישיוּיוֹת מגוונות וסוגים שונים של פונטים משפיעים בצורה שונה על אנשים,
לכן תדעו מי קהל היעד שלכם ומה הרגש שאתם מעוניינים לעורר אצלהם
כאשר אתם בוחרים פונט לכותרת.

לפי מחקר של 'הניו יורק טיימס' שנעשה על למעלה מ-40,000 איש,
ישנם פונטים מסויימים שנתפשים כאמינים יותר.

.
תשמרו על עקביות, אם החלטתם שהכותרת הראשית תהיה בפונט Alef בגודל 18 פיקסל
בצבע סגול
והכותרת המשנית בפונט open sans hebrew בגודל 14 פיקסל בצבע שחור,
אז השתדלו שכל הכותרות באתר יהיו זהות מבחינת הניראות שלהן.
זה שומר על שפה אחידה וכך יהיה קל יותר לגולשים להתמצא באתר או בדף המכירה שלכם,
זה גם עוזר ליצור מותג רציף ולהגביר מודעות כדי שיזכרו אתכם בפעם הבאה.

מבחינת הגודל של הכותרת כדאי
לנסות גדלים שונים עד שמגיעים
לגודל שמושך את תשומת הלב אותה תרצו להשיג.
בנוסף כדאי שהכותרת תיהיה ממוקדת, קולעת למטרה, שיווקית וקוראת לפעולה.

4 מרווחים.

לפעמים קורה מצב שהמרווח בין האותיות ובין השורות צפוף או מרווח מידי
ומקטעים שונים בטקסט נראים מעט דחוסים או מרוחקים ובלי סדר,
דבר שיכול לגרום לקוראים לדלג על חלקים מהטקסט ולפעמים לעזוב את הדף כולו.
על מנת שלקוראים  יהיה קל יותר ונח לקרוא את התוכן תשימו לב שאתם מרווחים נכון.
מרווחים שיעשו הפרדה ברורה בין המילים, הפסקאות והמקטעים
לרווחים האלו אפילו יש שמות אז הנה מספר מושגים שנחמד שתכירו:

  • kearnieng – רווח בין 2 אותיות בודדות או רווח בין 2 אותיות בודדות בתוך מילה אחת.
  • tracking – הרווח שבין כל האותיות בתוך המילה או המשפט.

ישנם מקרים, בעיקר באנגלית אך גם בעברית שיש מרווח לא טוב בין כמה אותיות במילה
או שהיא עצמה כולה מרווחת לא טוב ואז היא אינה ברורה לקוראים,  זה מונע מהטקסט לרוץ
ומפסיק את רצף הקריאה כך הם יכולים לאבד סבלנות מהר מאוד, לדלג על
חלקים חשובים ולהמשיך הלאה.
אם אתם מוצאים מילה שנראית לכם מעט מוזרה מבחינת הצפיפות או הריחוק בין האותיות שלה,
תקדישו לה רגע ותסדרו אותה ואם זה לא כל כך עובד אז תשקלו להחליף אותה במילה דומה.

  • line-height או  leading – גובה השורה או רווח בין השורות.
    מציין את המרחק בין כל שורות הטקסט, גובה שורה צריך להיות יחסי לגודל הפונט.
    תנסו רגע לדמיין איך זה לקרוא את המרכיבים על מסטיק בזוקה בודד, קצת קשה..
    כדאי לשמור על מרווח מדוייק בין כל שורה ושורה.
    הגובה המומלץ הוא בין פי 1.15 פיקסל לפי 1.5 פיקסל מגודל הפונט, תלוי בסגנון שלו
    כלומר אם הפונט שלי הוא 10 פיקסל ובחרתי לפי מידה של פי 1.5 פיקסל מרווח
    הרווח בין השורות יהיה 15 פיקסל

דבר נוסף ואחרון בנושא זה, הקפידו להפריד מקטעים וסקשנים אחד מהשני,
בין פסקה לפסקה רווח בודד מספיק.
בין מקטע למקטע ריווח כפול יעשה את העבודה.

4 מרווחים.

לפעמים קורה מצב שהמרווח בין האותיות
ובין השורות צפוף או מרווח מידי
ומקטעים שונים בטקסט נראים מעט דחוסים או מרוחקים ובלי סדר,
דבר שיכול לגרום לקוראים לדלג על חלקים מהטקסט ולפעמים לעזוב את הדף כולו.
על מנת שלקוראים  יהיה קל יותר ונח לקרוא את התוכן תשימו לב שאתם מרווחים נכון.
מרווחים שיעשו הפרדה ברורה בין המילים, הפסקאות והמקטעים.
לרווחים האלו אפילו יש שמות אז הנה מספר מושגים שנחמד שתכירו:

  • kearnieng – רווח בין 2 אותיות בודדות או רווח בין 2 אותיות בודדות בתוך מילה אחת.
  • tracking – הרווח שבין כל האותיות בתוך המילה או המשפט.

ישנם מקרים, בעיקר באנגלית אך גם בעברית שיש מרווח לא טוב בין כמה אותיות
בתוך מילה מסויימת,
או שהיא עצמה כולה מרווחת לא טוב
ואז היא אינה ברורה לקוראים.
זה מונע מהטקסט לרוץ
ומפסיק את רצף הקריאה וכך הם יכולים
לאבד סבלנות מהר מאוד, לדלג על
חלקים חשובים ולהמשיך הלאה.

אם אתם מוצאים מילה שנראית לכם מעט מוזרה מבחינת הצפיפות או הריחוק בין האותיות שלה,
תקדישו לה רגע ותסדרו אותה ואם זה לא כל כך עובד אז תשקלו להחליף אותה במילה דומה.

  • line-height או  leading – גובה השורה או רווח בין השורות.
    מציין את המרחק בין גובה שורות הטקסט, גובה שורה צריך להיות יחסי לגודל הפונט,
    תנסו רגע לדמיין איך זה לקרוא את המרכיבים על מסטיק בזוקה בודד,
    קצת קשה..
    כדאי לשמור על מרווח מדוייק
    בין כל שורה ושורה.
    הגובה המומלץ הוא בין  1.15 פיקסל ל 1.5 פיקסל מגודל הפונט, תלוי בסגנון שלו,
    כלומר אם הפונט שלי הוא 10 פיקסל ובחרתי לפי מידה של פי 1.5 פיקסל מרווח
    הרווח בין השורות יהיה 15 פיקסל.

דבר נוסף ואחרון בנושא זה, הקפידו להפריד מקטעים וסקשנים אחד מהשני,
בין פסקה לפסקה רווח בודד מספיק.
בין מקטע למקטע ריווח כפול יעשה את העבודה.

5 כמות אותיות ומילים לשורה.

כאשר אנחנו קוראים תוכן ומאמרים בדסקטופ אנחנו מעדיפים  שהראש יזוז כמה שפחות
ולתת לעיניים לעשות את כל העבודה.
על מנת שלקוראים יהיה נח ולא יצטרכו למתוח את הצוואר,
חשוב לשמור על כמות מקסילית של מילים ואותיות בכל שורה שיעניקו חווית קריאה אופטימלית.

לפי בדיקות שנעשו,כמות המילים האופטימלית לשורה היא בין 12 – 15 מילים,
(50 – 60 אותיות) כאשר מדובר בדסקטופ.
וכ10 מילים בממוצע (30 – 40 אותיוית) במסכים קטנים ומובייל.

5 כמות אותיות ומילים לשורה.

כאשר אנחנו קוראים תוכן ומאמרים בדסקטופ אנחנו מעדיפים  שהראש יזוז כמה שפחות
ולתת לעיניים לעשות את כל העבודה.
על מנת שלקוראים יהיה נח ולא יצטרכו
למתוח את הצוואר, חשוב לשמור על כמות מקסילית של מילים ואותיות בכל שורה שיעניקו חווית קריאה אופטימלית.

לפי בדיקות שנעשו,כמות המילים האופטימלית לשורה היא בין 12 – 15 מילים,
(50 – 60 אותיות) כאשר מדובר בדסקטופ.
וכ10 מילים בממוצע (30 – 40 אותיוית)
במסכים קטנים ומובייל.

6 קריאה לפעולה.

קריאה לפעולה היא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר כאשר בונים עמוד עסקי.
על מנת להמיר לידים אנחנו רוצים שהעין של הגולשים תמצא את הקריאה לפעולה בקלות,
אנחנו רוצים שהם יוכלו לקרוא את מה שרשום בה ללא הסחות דעת ושהיא תיהיה בולטת
אך לא תראה מתאמצת מידי.
ישנן שלל דרכים שונות לעשות זאת שהמסורתית בינהן ומה שתראו ברוב האתרים
היא יצירת כפתור הקורא לגולשים לבצע פעולה כמו יצירת קשר, ביצוע רכישה ועוד..

גם כאן, תזכרו מי הקהל שלכם.
כמו סגנונות של פונטים, סגנונות של כפתורים  יכולים ליצור רושם מסויים.
כפתור ריבועי יכול להיתפס כרציני ומאופק, זה מתאים למוצרים יוקרתיים במעורבות גבוהה
וכפתור עם פינות מעוגלות לעומת זאת, יעניק לוק צעיר ומגניב יותר.
מה שיכול להתאים לטפסי יצירת הקשר שלכם.

תנו אוויר לכפתור שלכם ואל תצמידו אליו כמות של טקסט או מידע.
נסו להגדיל את הטקסט שלו עצמו, לשנות לּו את צבעי הרקע וליצור קונטרסט חדש בדף
(על צבעים, רקעים וקונטרסט אני ארחיב בהמשך).
תבצעו A/B TESTING  ותראו מה עובד לכם יותר,
שינוי קל בטקס או בעיצוב הכפתור יכול לעתים להעלות את מספר המקליקים בצורה משמעותית
ולהוסיף לכם עוד הרבה מאוד לידים.

כשגוגל לדוגמה שינו את הרקע של הקריאה לפעולה שלהם לכחול לפני כמה שנים,
גדל מספר המקליקים על הקריאה לפעולה שלהם ב50.5%.

6 קריאה לפעולה.

קריאה לפעולה היא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר כאשר בונים עמוד עסקי.
על מנת להמיר לידים אנחנו רוצים שהעין של הגולשים תמצא את הקריאה לפעולה בקלות,
אנחנו רוצים שהם יוכלו לקרוא את מה שרשום בה ללא הסחות דעת ושהיא תיהיה בולטת אך לא תראה מתאמצת מידי.
ישנן שלל דרכים שונות לעשות זאת שהמסורתית בינהן ומה שתראו ברוב האתרים היא יצירת כפתור הקורא לגולשים לבצע פעולה כמו
יצירת קשר, ביצוע רכישה ועוד..

גם כאן, תזכרו מי הקהל שלכם.
כמו סגנונות של פונטים, סגנונות של כפתורים  יכולים ליצור רושם מסויים.
כפתור ריבועי יכול להיתפס כרציני ומאופק, זה מתאים למוצרים יוקרתיים במעורבות גבוהה
וכפתור עם פינות מעוגלות לעומת זאת, יעניק לוק צעיר ומגניב יותר, מה שיכול להתאים
לטפסי יצירת הקשר שלכם.

תנו אוויר לכפתור שלכם ואל תצמידו אליו
כמות של טקסט או מידע.
נסו להגדיל את הטקסט שלו עצמו, לשנות לּו את צבעי הרקע וליצור קונטרסט חדש בדף
(על צבעים, רקעים וקונטרסט אני
ארחיב בהמשך).
תבצעו A/B TESTING  ותראו מה עובד לכם יותר,
שינוי קל בטקס או בעיצוב הכפתור יכול לעתים להעלות את מספר המקליקים בצורה משמעותית
ולהוסיף לכם עוד הרבה מאוד לידים.

כשגוגל לדוגמה שינו את הרקע של הקריאה לפעולה שלהם לכחול לפני כמה שנים,
גדל מספר המקליקים על הקריאה לפעולה

שלהם ב50.5%.

7 צבע הגופן, הרקע והקונטרסט בינהם.

לבחירת הצבעים בעמוד העסקי שלכם יש השפעות רבות על הגולשים.
צבעים מסוימים מעוררים רגשות, תחושות ותגובות אצל אנשים.
בחירת הצבעים הינה שלב קריטי בעיצוב הדף העסקי שלך,
ישנם צבעים "נייטרלים", "חמים" ו"קרים".
אפשר לכתוב המון על צבעים וזהו מאמר בפני עצמו,
מה שכן, התאימו את הצבעים לנושא האתר
ונסו להיצמד לפלטת צבעים אחידה לכל הטקסטים,
זה מחזק את המיתוג של האתר והגולשים יזכרו אתכם בפעם הבאה שהם יתקלו במודעה שלכם.

הרבה פעמים אני רואה שיש אתרים שלא שמים דגש על הצבעים באתר או בדף הנחיתה שלהם
וקורה מצב שפשוט אי אפשר לקרוא את התוכן, אני צריך לסמן אותו עם העכבר כדי בכלל לראות אותו,
מכירים את זה?, אני בטוח שגם לכם יצא להתקל באתרים כאלו ויצאתם מהם מהר מאוד..
לכן כדי שהתוכן שלכם יהיה קריא השתמשו בקונטרסט טוב, אפשר להשתמש בקונטרסט הרגיל שהוא
טקסט שחור על דף לבן אבל זה לא מאסט הכל תלוי במוצר או השירות שאתם מקדמים,
העיקר שניראות הטקסט תיהיה ברורה מאוד עם גוון הרקע שבחרתם.
כאשר אתם רוצים להדגיש מילה או משפט מסויימים השתמשו בבולד
אל תבצעו שינויים פתאומיים בתוך פסקה, שינוי של צבע בטקסט מתאים יותר
כדי לסמן שהמילה היא קישורלאתר או דף אחרים אחרים.

כאשר בוחרים צבע לכפתור הקריאה לפעולה צריכים להיזכר שכל צבע מעורר תחושה שונה
אצל הקוראים וכאמור לכל כפתור יש מטרה מסויימת.

ניתן לומר שהכפתורים בצבעים הבאים מתאימים לסיטואציות כמו:

  • כפתור ירוק – מתאים להצלחה וצמיחה, שימושי למי שמוכר קורסים או מדריכים דיגיטלים.
  • כפתור כחול  – מתאים לכפתורי מידע, כמו "להמשך קריאה" "למידע נוסף".
  • כפתור כתום – מתאים לאזהרה, יכול להיות מצויין כאשר אתם מציעים מבצעים שיש להם זמן מוגבל.
  • כפתור אדום – מתאים לסכנה אם לא תלחצו, המחשב שלכם יתפוצץ!

לפי מחקרים שנעשו, מומלץ לשלב מספר קריאות לפעולה בדף אחד וחשוב
לא לבלבל את הגולשים עם צבעים שונים של כפתורים לאותה הפעולה.
אם קיימות מספר פעולות שתרצו שהגולשים יבצעו בעמוד
לכל פעולה צבע כפתור משלה וכך הקוראים יבינו מה עליהם לעשות.

7 צבע הגופן, הרקע והקונטרסט בינהם.

לבחירת הצבעים בעמוד העסקי שלכם
יש השפעות רבות על הגולשים.
צבעים מסוימים מעוררים רגשות,
תחושות ותגובות אצל אנשים.
בחירת הצבעים הינה שלב קריטי
בעיצוב הדף שלך,
ישנם צבעים "נייטרלים", "חמים" ו"קרים".
אפשר לכתוב המון על צבעים וזהו
מאמר בפני עצמו,
מה שכן, התאימו את הצבעים לנושא האתר
ונסו להיצמד לפלטת צבעים אחידה
לכל הטקסטים, זה מחזק את המיתוג של האתר והגולשים יזכרו אתכם בפעם הבאה
שהם יתקלו במודעה שלכם.

הרבה פעמים אני רואה שיש אתרים שלא שמים דגש על הצבעים באתר או בדף הנחיתה שלהם
וקורה מצב שפשוט אי אפשר לקרוא את התוכן, אני צריך לסמן אותו עם העכבר
כדי בכלל לראות אותו,
מכירים את זה?, אני בטוח שגם לכם יצא להתקל באתרים כאלו ויצאתם מהם מהר מאוד..
לכן כדי שהתוכן שלכם יהיה קריא
השתמשו בקונטרסט טוב,
אפשר להשתמש בקונטרסט הרגיל
שהוא טקסט שחור על דף לבן אבל זה לא מאסט הכל תלוי במוצר או השירות שאתם מקדמים,
העיקר שניראות הטקסט תיהיה ברורה מאוד
עם גוון הרקע שבחרתם.
כאשר אתם רוצים להדגיש מילה או
משפט מסויימים השתמשו בבולד,
אל תבצעו שינויים פתאומיים בתוך פסקה, שינוי של צבע בטקסט מתאים יותר כדי לסמן שהמילה היא קישור לאתר או דף אחרים.

כאשר בוחרים צבע לכפתור הקריאה לפעולה צריכים להיזכר שכל צבע מעורר תחושה שונה
אצל הקוראים וכאמור
לכל כפתור יש מטרה מסויימת.
ניתן לומר שהכפתורים בצבעים הבאים
מתאימים לסיטואציות כמו:

  • כפתור ירוק – מתאים להצלחה וצמיחה, שימושי למי שמוכר קורסים או מדריכים דיגיטלים.
  • כפתור כחול  – מתאים לכפתורי מידע, כמו "להמשך קריאה" "למידע נוסף".
  • כפתור כתום – מתאים לאזהרה, יכול להיות מצויין כאשר אתם מציעים מבצעים שיש להם זמן מוגבל.
  • כפתור אדום – מתאים לסכנה אם לא תלחצו, המחשב שלכם יתפוצץ!.

לפי מחקרים שנעשו, מומלץ לשלב מספר קריאות לפעולה בדף אחד וחשוב לא לבלבל את הגולשים עם צבעים שונים של כפתורים לאותה הפעולה.
אם קיימות מספר פעולות שתרצו שהגולשים יבצעו בעמוד, לכל פעולה צבע כפתור משלה
וכך הקוראים יבינו מה עליהם לעשות.

צבעים משלימים

download
color-scheme-2-main
download (1)
color-scheme-7625-main

8 טיפוגרפיה של קישורים.

אם תשאלו מקדמי אתרים, תגלו שכדי לשפר את הדירוג של האתר או הדף שלכם
בתוצאות מנועי החיפוש צריך לשלב קישורים בגוף הטקסט .
צריכים לוודא שהגולשים יוכלו להבדיל במדוייק בינהם לבין יתר הטקסט,
אפשר לעשות זאת ע"י שימוש בצבע שונה וגם סימון בקו תחתון,
אפשר לוותר על אחד מהמאפיינים ולהשתמש רק באלמנט אחד
המלצה שלי, שינוי צבע טקסט הקישור מספיק הבחלט.
ככל שהגולשים ימצאו את מבוקשם באתר ויבלו בו זמן רב יותר
כך תרוויחו כמה נקודות זכות אצל גוגל, מנוע החיפוש הפופולרי בעולם.

8 טיפוגרפיה של קישורים.

אם תשאלו מקדמי אתרים, תגלו שכדי לשפר
את הדירוג של האתר או הדף שלכם
בתוצאות מנועי החיפוש צריך לשלב
קישורים בגוף הטקסט .
צריכים לוודא שהגולשים יוכלו להבדיל
במדוייק בינהם לבין יתר הטקסט,
אפשר לעשות זאת ע"י שימוש בצבע שונה
וגם סימון בקו תחתון,
אפשר לוותר על אחד מהמאפיינים
ולהשתמש רק באלמנט אחד
המלצה שלי, שינוי צבע טקסט הקישור
מספיק הבחלט.
ככל שהגולשים ימצאו את מבוקשם באתר
ויבלו בו זמן רב יותר
כך תרוויחו כמה נקודות זכות אצל גוגל,
מנוע החיפוש הפופולרי בעולם.

לסיכום.

יש לבדוק תמיד את הכלל מול המקרה הפרטי העומד לפניכם.
הטיפוגרפיה בעולם השיווק פתוחה לפרשנויות ולגישות שונות
וחלק מתהליך העיצוב הוא בחינה מחדש וביקורת של כללים ונורמות מקובלות
ולהחליט אם לפעול על פיהם או לנסות ולהעיז דברים חדשים.

הסגנון וגודל הגופן תופסים תפקיד מרכזי בהעברת המסרים,
לגופן יש משקל רב ובהרבה מהמקרים הוא עוזר לכותרת להיראות יותר מושכת.
הוא יגדיר האם גוף הטקסט נח וקריא והאם הקריאה לפעולה ברורה מספיק.
כאשר כותבים מאמר או תוכן שיווקיים המטרה בסופו של דבר היא לגרום לקוראים לבצע פעולה מסויימת,
לרוב המטרות הן איסוף לידים חדשים או ביצוע רכישה.
לכן חייבת להיות הבדלה בין הכותרת, גוף הטקס והקריאה לפעולה,
יש לתת לכל אחד מהם גודל גופן שונה.

תמיד, אבל תמיד תעשו בדיקה איך הדף שלכם נראה בין גרסאות המובייל לדסקטופ.
תעשו בדיקת A\B, תשפרו את מה שעובד לכם פחות ותחזקו את מה שעובד לכם יותר.

 

לסיכום.

יש לבדוק תמיד את הכלל אל מול
המקרה הפרטי העומד לפניכם
הטיפוגרפיה בעולם השיווק פתוחה
לפרשנויות ולגישות שונות
וחלק מתהליך העיצוב הוא בחינה מחדש
וביקורת של כללים ונורמות מקובלות
ולהחליט אם לפעול על פיהם או
לנסות ולהעיז דברים חדשים.

הסגנון וגודל הגופן תופסים תפקיד מרכזי בהעברת המסרים.
לגופן יש משקל רב ובהרבה מהמקרים הוא עוזר לכותרת להיראות יותר מושכת,
הוא יגדיר האם גוף הטקסט נח וקריא והאם הקריאה לפעולה ברורה מספיק.
כאשר כותבים מאמר או תוכן שיווקיים המטרה בסופו של דבר היא לגרום לקוראים
לבצע פעולה מסויימת.
לרוב המטרות הן איסוף לידים חדשים
או ביצוע רכישה.
לכן חייבת להיות הבדלה בין הכותרת,
גוף הטקס והקריאה לפעולה
יש לתת לכל אחד מהם גודל גופן שונה.

תמיד, אבל תמיד תעשו בדיקה איך הדף שלכם נראה בין גרסאות המובייל לדסקטופ.
תעשו בדיקת A\B, תשפרו את מה שעובד לכם פחות ותחזקו את מה שעובד לכם יותר.

 

סגירת תפריט